بررسی اهمیت برنامه کارورزی در دانشگاه فرهنگیان و نقش آن در توانمندسازی دانشجومعلمان
کد مقاله : 1009-CNF
نویسندگان
نرگس امینی *، زهرا کریم نژاد
دانشگاه فرهنگیان رشت
چکیده مقاله
برنامه کارورزی فرصت برقرار ساختن پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی تربیتی و عمق بخشیدن به تجربه های پیشین جهت توانمند سازی دانشجومعلمان را فراهم می کند. کارورزی نوعی فرایند است که امکان کاربرد آموخته های نظری را در محیطی واقعی فراهم می آورد دراین ارتباط دانشجویان تجربیات ارزشمندی از محیط کار و موقعیت شغلی آینده خود به دست می آورند و استعداد ها و توانایی خود را مورد سنجش قرار می دهند. (حجازی،97) هدف مقاله حاضر بررسی اهمیت برنامه کارورزی در دانشگاه فرهنگیان و نقش آن در توانمندسازی دانشجومعلمان می باشد. برای انجام این مطالعه بنیادی از طریق استنادی به بررسی مبانی نظری و ادبیات پژوهشی موجود پیرامون موضوع تحقیق پرداخته شده است. در دوره کارورزی فرد می آموزد تا دانسته های نظری خود را به مرحله عمل در آورد و از این طریق یادگیری پایدار را تجربه کند. کارورزی باعث شکوفایی خلاقیت واستعدادهای بالقوه فرد می شود و ثمره آموزش های نظری را دو چندان می کند. البته باید در نظر گرفت کارورزی زمانی میتواند به توانمندسازی دانشجومعلمان کمک کند که معلمان و اساتید با راهنمایی درست و آگاهانه دانشجومعلمان را به تامل در اقدامات خود سوق دهند.
کلیدواژه ها
کارورزی، دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان، توانمندسازی معلمان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر