بررسی الگوهای فعال تدریس در آموزش علوم ابتدایی |
کد مقاله : 1012-CNF |
نویسندگان |
فتانه شهابی پور * روانشناسی عمومی.واحد بافت پیام نور کرمان.معلم دبستان شهدا شهرستان راور |
چکیده مقاله |
به دنیال افزایش گرایش به استفاده از شیوه های نوین آموزش ضرورت توجه به مراحل و راه و روش استفاده درست ازالگوهای تدریس نوین بیش از پیش احساس می شود.هدف اصلی از انجام پژوهش حاضر،بیان هفت الگو تدریس فعال و نوین در آموزش علوم ابتدایی است.روش پژوهش به صورت توصیفی –کتابخانه ای می باشد.به این صورت که مطالب از اسناد،کتاب ها و مقالات مرتبط با موضوع جمع آوری گردیده ؛ ومورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتته است.و مطابق با مشاهدات پیشنهاد هایی نیز ارائه گردیده است. پژوهش حاکی از تاثیرسطوح سه گانه کسب نگرش ها،کسب تجربه، کسب دانستنی ها در اصل و بطن کتاب های آموزش علوم ابتدایی می باشدو غفلت از هرکدام از سطوح، تاثیراتی بروجوه تربیتی،اجتماعی،زیست محیطی برجای می گذارد.باتوجه به نتایج پژوهش،لازم است شیوه های تدریس فعال شناسایی و مراحل آن به روشنی در دسترس معلمان و متصدیان تعلیم و تربیت قرارگیردو زیر ساخت های منسجم و اثر بخش برای بهبود ،و پیش بینی تاثیرات منفی عدم توجه به روش های فعال و نوین مورد توجه جدی قراربگیرد. |
کلیدواژه ها |
الگوتدریس، آموزش، علوم تجربی، معلم، دانش آموز |
وضعیت: پذیرفته شده |