تحولات و تغییرات محتوای کتب درسی و تأثیر آن‌ها برآموزش
کد مقاله : 1013-CNF
نویسندگان
اکبر جدیدی محمد آبادی1، آسیه رئیسی *2
1استادیار گروه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه پیام نور تهران، ایران
2دانشجوی ارشد گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده مقاله
تغییرات و تحولاتی که در محتوای کتب درسی رخ می‌دهد در پی حوادث و اتفاقاتی شکل می‌گیرد که در جامعه به وقوع می پیوندد. دراین پژوهش قصد داریم، رابطه این تحولات را با آموزش بررسی کنیم، تا متوجه این موضوع شویم که این دو امر در راستایی مشترک درحال حرکت هستند و درطول سالیان گذشته نیز این اتفاق افتاده است و معلمان نیز بر اساس همین تغییرات به آموزش پرداخته اند تا نتیجه ای مطلوب داشته باشند. با بررسی و مطالعه مقالات فراوانی که دراین موضوع صورت گرفته است قصد داریم با دیدی روشن در راستای همان موضوعات ارتباط بین تغییرات و آموزش بپردازیم. چرا که تغییراتی که صورت می‌گیرد باعث تغییر در محتوای کتب شده و این محتواست که وظیفه انتقال دانش وعلوم را بر گردن دارد و این انتقال ازطریق آموزش باید صورت بگیرد. هدف پژوهش، تحولات و تغییرات محتوای کتب درسی و تأثیر آن‌ها بر آموزش، است. روش پژوهش توصیفی تحلیلی است و روش جمع آوری منابع به صورت کتاب خانه‌ای می باشد. پژوهش حاصل نشان داد که، وقتی تحولات درست و سنجیده باشد تغییر و بروزرسانی آن ها با جامعه امروزی نیز باعث پیشرفت و بهتر شدن آموزش می‌شود و تأثیراین تغییرات بر اموزش نیز باعث پیشرفت جامعه از تمامی جوانب خواهد شد و رو به تعالی وصعود خواهد رفت و این تعالی درگرو تغییرات منطقی خواهد بود.
کلیدواژه ها
تغییر و تحول، کتاب های درسی، محتوا، آموزش.
وضعیت: پذیرفته شده