بررسی چالشهای یادگیری الکترونیکی در میزان سطح سواد دانش آموزان |
کد مقاله : 1014-CNF |
نویسندگان |
صدیقه جلالی *1، اکبر جدیدی محمدآبادی2 1دانشجوی ارشد گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه پیام نور 2استادیار گروه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
در جوامع امروزی، دانشآموزان برای رویارویی با تحولات آموزشی و یادگیری باید مهارتها و نحوه تفکر خلاق را یاد بگیرند. آﻣﻮزش اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ اﻣﺮوزه ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ رواج ﯾﺎﻓﺘﻪ و ﺟﺎﯾﮕﺎه ﺧﻮد را در ﺳﺎﺧﺘﺎر آﻣﻮزﺷﯽ ﺑﺴﯿﺎری از ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﺟﻬﺎن ﺗﺜﺒﯿﺖ ﻧﻤﻮده است و ﻫﻢ اﮐﻨﻮن روشﻫﺎی ﻣﺪرن آﻣﻮزﺷﯽ در ﺣﺎل برقراری ارتباط ﺑا ﺗﻤﺎم ﻣﺮاﮐﺰ و ﻣﺆﺳﺴﺎت آﻣﻮزﺷﯽ و ﺗﺠﺎری دﻧﯿﺎ هستند. در ﺣﺎل ﺣﺎﺿﺮ، ﯾﺎدﮔﯿﺮی اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ اﻟﮕﻮی ﺟﺪﯾﺪ در ﺳﯿﺴﺘﻢ آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﺪرن ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه و ﻣﻔﻬﻮم ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﻫﺎی ﮔﺬﺷﺘﻪ را ﻣﺘﺤﻮل ﮐﺮده اﺳﺖ. هدف پژوهش، بررسی چالشهای یادگیری الکترونیکی در میزان سطح سواد دانش آموزان میباشد. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی-تحلیلی است. جمع آوری منابع پژوهش کتاب خانه ای میباشد و برای انجام آن از منابع معتبر استفاده شده است. پژوهش حاضر نشان داد که، ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺍﻟﻜﺘﺮﻭﻧﻴﻜﻲ ﺷﺎﻣﻞ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﺭﺍﻳﺎﻧﻪ، ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻣﺒﺘﻨﻲ ﺑﺮ ﻭﺏ و غیره که بشر را بهسوی جدیدترین تکنولوژی ها جلو میبرد. ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻭ ﻛﺎﺭﺑﺮﺩ ﻓﻨﺎوری ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﺩﺭ آموزش، مهترﻳﻦ ﺷﺎﺧﺺ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ به حساب میآید و آموزش مجازی یا همان یادگیری الکترونیکی جهش بزرگی در این مسیر محسوب میشود. آموزش مجازی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان میتواند همراه باشد؛ اگر چالش های این آموزش تا حدودی رفع شود. این الگوی آموزش، همراه با چالشهای آموزشی آن از قبیل نحوه برخورد و تعامل با استاد، دانش آموزان را برای تحلیل، تفسیر و پیش بینی ترغیب میکند و در این نوع آموزش مفاهیم علمی بر اساس رغبت به یادگیرندگان ارائه میشود. |
کلیدواژه ها |
چالشهای آموزشی، یادگیری الکترونیکی، سطح سواد، موسسات آموزشی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |