تاملاتی بر تجارب زیسته دوران تحصیل یک دانشجو معلم با رویکرد روایت پژوهی Reflections on the life experiences of a student student with a narrative approach
کد مقاله : 1046-CNF
نویسندگان
مهتاب محمودی *، عادل سلیمانی
دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید صدوقی کرمانشاه
چکیده مقاله
چکیده
هدف کلی تحقیق ارائه شده تبیین مولفه های موثر بر توسعه حرفه ای معلمان با تحلیل روایت ها وخاطرات تحصیلی وتاملاتی بر آنها می باشد. پژوهش حاضر از نوع کیفی است که با رویکرد روایت پژوهی انجام شده که دانشجو معلم خاطرات دوازده ساله دوران تحصیلی خود و رویداد ها ورخداد های آن زمان را با استفاده از روایت پژوهی را جمع آوری کرده وبا استفاده از کد باز ومحوری و انتخابی(گزینشی) در فرایند تحلیل داده ها استخراج کرده که نتایج نشان داد مولفه های موثر در توسعه حرفه ای شامل: هنجار های رفتاری متضاد با رشد دانش آموز، حیطه های تاثیر معلم بر روحیات و رفتار دانش آموز، ویژگی های محیطی، ظاهری و موقعیت های زمانی، عرصه های ارتقا و ترقی دانش آموز و حوزه های مربوط به تهییج و ترغیب دانش آموز می باشد که پیشنهاد می گردد سایر معلمان نیز این توصیه هارا در تدریس خود مد نظر قرار دهند و از آن الگو برداری کنند تا نحوه صحیح تر ودرست تری از شیوه تدریس را داشته باشند.
کلیدواژه ها
کلید واژه: توسعه حرفه ای معلم، روایت پژوهی، روایت های تحصیلی، تجارب زیسته
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر