طراحی آموزشی در آموزش ابتدایی و اهمیت آن در این مقطع تحصیلی برای دانش‌آموزان
کد مقاله : 1047-CNF
نویسندگان
مریم آباده *1، اکبر جدیدی محمد آبادی2
1دانشجوی ارشد گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2استادیار گروه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده مقاله
آموزش یکی از اصول یادگیری است، برای اینکه به بهترین شکل وظیفه خود را انجام دهد و در جان و دل دانش‌آموز قرار بگیرد. باید به بهترین شکل ونحو باشد که برای این کار نیاز دارد تا اینکه معلمان یک طراحی آموزشی درست و دقیق برای‌آموزش در کلاس و تربیت دانش‌آموزان عالی و با هوش داشته باشند‌. پس آنها برای رسیدن به اهداف خود برای تدریس، دست به طراحی در آموزش و محتوای آموزشی می‌زنند. هدف تحقیق بررسی طراحی آموزشی در آموزش ابتدایی و اهمیت آن در این مقطع تحصیلی برای دانش‌آموزان است. روش تحقیق به صورت توصیفی-تحلیلی می باشد و روش جمع‌آوری منابع به صورت کتاب خانه می‌ باشد. معلم وظیفه دارد بهترین طراحی و نقشه را داشته باشد. پس بهترین مکان و زمان آن همان دوران ابتدایی است که دانش‌آموزان، ذهنی تقریبا خالی از روزمرگی‌ها را دارند و می‌توانند به بهترین شکل تمامی برنامه‌ها و نقشه‌هایی که معلم آنها را طراحی می‌کند را انجام دهند. ما می‌خواهیم این طرح و نقشه را در مقطع ابتدایی انجام بدهیم و آموزش آنها را در ارتباط با طراحی آموزشی بررسی کنیم، بنابراین، حضور طراحی در هر زمینه ای می‌تواند باعث شکوفایی شود و در زمینه آموزشی نیز باعث پیشرفت و پیشبرد بهتر آموزش خواهد شد و به دانش آموز و معلم کمک بسیار وسیع و ارزشمندی خواهد کرد و مانند یک نقشه راه عمل می‌کند و برای رسیدن به هدف با طی کردن مسیر درست به این هدف درست و نهایی خواهند رسید.
کلیدواژه ها
آموزش، طراحی، طراحی آموزشی، آموزش ابتدایی.
وضعیت: پذیرفته شده