تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی
کد مقاله : 1054-CNF
نویسندگان
آمنه صدر *
دانشگاه فرهنگیان. گروه علوم تربیتی
چکیده مقاله
هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی و تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی در سال 1399 بر مبنای فعال و غیرفعال بودن محتوای کتاب براساس تکنیک ویلیام رومی انجام شده است. نوع تحقیق در این پژوهش، توصیفی و روش آن، روش تحلیل محتوا با رویکرد کمی و کیفی است . برای جمع آوری داده ها از چک لیست استفاده شده است. واحد تحلیل شامل، متن کتاب، تمارین و تصاویر در نظر گرفته شده است. جامعه آماری پژوهش کتاب هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی می باشد، حجم نمونه هم شامل متن کتاب، تمرین ها و تصاویر کتاب مذکور بودند که انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که متن کتاب درسی با ضریب در گیری 023/.متنی غیر فعال است و دانش آموزان را به شکل جدی با فعایت ها درگیر نمی کند. تصاویر کتاب هم با ضریب درگیری01/1، متنی فعال و پویاست و دانش آموزان را به فعالیت وا می دارد. و در نهایت تمرین های کتاب هم با ضریب درگیری 13/1 ،بسیار فعال و پویا است.
کلیدواژه ها
تحلیل محتوا، هدیه های اسمانی- ویلیام رومی، پایه ی چهارم، فعال و غیر فعال
وضعیت: پذیرفته شده