طراحی آموزشی در آموزش علوم ابتدایی
کد مقاله : 1082-CNF (R2)
نویسندگان
مینا محمودی *1، وحید منظری توکلی2
1روانشناسی عمومی، علوم انسانی، دانشگاه پیام نور کرمان واحد بافت
2گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
طراحی اموزشی مبتنی بر نظریه های یادگیری فناوری اطلاعات،تحلیل نظام مند و روش های مدیریت است. هرتجربه ای که توسعه می یابد در راستای یک یا بیش از یک هدف یادگیری است. فعالیت های هدفمند که منجر به ایجاد زمینه یادگیری و فراگیران می شود را اموزش می گویند و در هر تعریف اموزش بعنوان نظم دادن به تجربیات و هدایت فراگیران به کسب توانایی های خاص می باشد. طراحی اموزشی نیز نوعی حل مسئله است و در حرفه های گوناگون به همین منظور به کار گرفته می شود.طراحی فرایند سیستماتیک برنامه ریزی کلیه رویدادها برای تسهیل یادگیری است چرا که اصطلاح طراحی به برنامه ریزی نظام مند و فرایند های ذهنی که برای توسعه نقشه ای جهت حل مسئله دلالت می کند اطلاق می شودوبایدگفت که طراحی از برنامه ریزی دقیق تر و تخصصی تر است. اصول اولیه آموزش مریل و کنجکاوی برای یادگیری هر چه بیشتر و بهتر درس علوم ابتدایی بررسی شده اند. هر دو تاثیر مثبت و معناداری بر یادگیری دارند.
کلیدواژه ها
طراحی آموزشی، آموزش، علوم ابتدایی، یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده