| طراحی آموزشی در آموزش علوم ابتدایی | 
| کد مقاله : 1082-CNF (R2) | 
| نویسندگان | 
| مینا  محمودی *1، وحید  منظری توکلی2 1روانشناسی عمومی، علوم انسانی، دانشگاه پیام نور کرمان واحد بافت 2گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان | 
| چکیده مقاله | 
| طراحی اموزشی مبتنی بر نظریه های یادگیری فناوری اطلاعات،تحلیل نظام مند و روش های مدیریت است. هرتجربه ای که توسعه می یابد در راستای یک یا بیش از یک هدف یادگیری است. فعالیت های هدفمند که منجر به ایجاد زمینه یادگیری و فراگیران می شود را اموزش می گویند و در هر تعریف اموزش بعنوان نظم دادن به تجربیات و هدایت فراگیران به کسب توانایی های خاص می باشد. طراحی اموزشی نیز نوعی حل مسئله است و در حرفه های گوناگون به همین منظور به کار گرفته می شود.طراحی فرایند سیستماتیک برنامه ریزی کلیه رویدادها برای تسهیل یادگیری است چرا که اصطلاح طراحی به برنامه ریزی نظام مند و فرایند های ذهنی که برای توسعه نقشه ای جهت حل مسئله دلالت می کند اطلاق می شودوبایدگفت که طراحی از برنامه ریزی دقیق تر و تخصصی تر است. اصول اولیه آموزش مریل و کنجکاوی برای یادگیری هر چه بیشتر و بهتر درس علوم ابتدایی بررسی شده اند. هر دو تاثیر مثبت و معناداری بر یادگیری دارند. | 
| کلیدواژه ها | 
| طراحی آموزشی، آموزش، علوم ابتدایی، یادگیری | 
| وضعیت: پذیرفته شده |