نقش اشتیاق تحصیلی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان |
کد مقاله : 1096-CNF |
نویسندگان |
نجمه جعفری شاه جهان آبادی *1، اکبر جدیدی محمدآبادی2 1دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران، معلم مدرسه ابتدایی شهید عباسی منطقه احمدیه نوق 2عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی |
چکیده مقاله |
اشتیاق تحصیلی در مطالعات آموزش وپرورش ضروری است و حالتی بادوام در درون فرد است که باعث درگیری وبهزیستی در فعالیت های مدرسه می شود. اشتیاق تحصیلی معمولاً به عنوان ساختار انگیزشی به کار برده می شود که منعکس کننده تعهد یادگیرنده نسبت به تحصیل است. پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ایرانی با مشکلات جدی همراه است. متخصصان برنامه ریزی آموزشی همواره برآن بودند تا برنامه ریزی جامع و دقیق انجام شود و بر این مسئله اذعان دارند که عوامل زیادی در کیفیت عملکرد تحصیلی دخیل هستند. هدف این تحقیق بررسی نقش اشتیاق تحصیلی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان بود با رویکرد کتابخانه ای به بررسی این هدف پرداخته شد. بررسی ها نشان داد اشتیاق تحصیلی به کیفیت تلاشی اشاره دارد که دانش آموزان صرف فعالیت های هدفمند آموزشی می کنند تا به صورت مستقیم در دستیابی به نتایج مطلوب نقش داشته باشند و عملکرد تحصیلی خود را ارتقا ببخشند و در پیشرفت آنها موثر است. |
کلیدواژه ها |
اشتیاق تحصیلی، عملکرد تحصیلی، دانش آموزان. |
وضعیت: پذیرفته شده |