ویژگی های محیط های یادگیری در نظام آموزش الکترونیکی(اصلاحیه مقاله)
کد مقاله : 1103-CNF
نویسندگان
فریبا علیپور یحیی زاده *1، اکبر جدیدی محمد آبادی2
1دانشجوی ارشد گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2استادیار گروه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده مقاله
محیط‌های یادگیری مجازی را به‌صورت نظام‌هایی تعریف کرده اند که برای پشتیبانی و حمایت در امر یادگیری به کار می‌روند. این محیط‌ها از فرایندهای گوناگونی اعم از یک پارچه کردن تعاملات و نیز ادغام کردن محیط‌های آموزشی مجازی و الکترونیکی همراه است. پرتال‌های دانشجویی که بر روی وب سایت های دانشگاه‌ها قرار دارد با در نظر گرفتن کارکرد‌ها و ویژگی‌هایی مانند امکان فراهم بودن منابع مطالعاتی و پژوهشی برای استفاده کاربران در خصوص هر درس توسط اساتید در این محیط قرار می‌گیرد. همچنین قابلیت پیام وگفتگو در این محیط‌های یادگیری بین دانشجویان و فراگیران با اساتید و مدرسین یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی این محیط‌ها در امر آموزش مجازی به حساب می آید. هدف پژوهش، ویژگی های محیط های یادگیری در نظام آموزشی مجازی، می باشد. روش پژوهش به صورت توصیفی-تحلیلی می باشد و روش جمع آوری منابع با شیوه کتابخانه ای است. پژوهش حاصل نشان داد که، یکی از الگوهای آموزش و یادگیری در مراکز آموزشی ، یادگیری مجازی می باشد. محیط آموزش مجازی با در اختیار گذاشتن اطلاعات آموزشی و طراحی دوره های آموزشی برای اساتید و دانشجویان، محیطی غنی برای فراگیری علم در دسترس این افراد قرار می دهد. در این محیط‌آموزشی علم پویا تر بوده و دانشجویان و اساتید مشارکت های فعال داشته و امکان دسترسی به مطالب بیشتر است.
کلیدواژه ها
محیط یادگیری، نظام آموزشی الکترونیکی، پرتال های دانشجویی، مراکز آموزشی.
وضعیت: پذیرفته شده